Loading...


ramsin.se – skapar säljande innehåll i dina digitala kanaler!

”Platsannons är motsatsord till kreativitet.”

"Standardplatsannonser är tråkigare än naturella riskakor." och "Många företag har tillämpat bisarra idéer kring vad som är rätt intervjufrågor. “Om du var en spillkråka, vad är det första du skulle göra?” Om du jobbar inom

By | oktober 17th, 2016|Categories: Läst på nätet|Kommentarer inaktiverade för ”Platsannons är motsatsord till kreativitet.”

Vackra miljöer

Jag brukar tjata om att livet är för kort för att omge sig med fula saker. Det kan ju tyckas vara ett i-landsåsikt med tanke på hur det ser ut i världen. Men att omge

By | oktober 9th, 2016|Categories: Vackert för öga och tanke|Kommentarer inaktiverade för Vackra miljöer

När man är först på plats

Du kanske ofta besöker mässor och utställningar, men anar du hur öde hallarna är innan alla vi utställare fått upp all utrustning, inredning, rullat ut mattor, byggt montrar, rättat till alla möbler Tom arena

By | oktober 7th, 2016|Categories: Uncategorized|Kommentarer inaktiverade för När man är först på plats

Gör rekryteringen rolig!

Så måste instruktionen ha lytt när Helsingborg Stad bad om den här kampanjen. Och inte bara rolig, den klistrar sig fast, jag har sjungit på den här låten i över två dygn nu!  

By | september 29th, 2016|Categories: Inspiration och kunskap|Kommentarer inaktiverade för Gör rekryteringen rolig!

Social Media Day i Stockholm!

Medverkar på en fantastisk inspirerande dag i Stockholm som heter Social Media Day - förtkortat till SoMeDay! En heldag i Färgfabriken i Liljeholmen där inspirationen kommer från Gröna Färgfabriken i Liljeholmen, Stockholm Lund,

By | september 27th, 2016|Categories: Inspiration och kunskap|Kommentarer inaktiverade för Social Media Day i Stockholm!

”Engagemang & magnetism är morgondagens valuta”

"Det är en stoooor skillnad i värde mellan de varumärken som har magnetism, och de som inte har det. Det behöver vi veta mer om. - Engagemang & magnetism är morgondagens valuta." Det säger Janne

By | september 26th, 2016|Categories: Inspiration och kunskap, Läst på nätet|Kommentarer inaktiverade för ”Engagemang & magnetism är morgondagens valuta”

ramsin.se

Jag brukar försöka beskriva det i en förkortad mening som låter så här: ”Jag skapar säljande innehåll i digitala kanaler”. Dvs jag försöker först av allt förstå budskapet, sedan vill jag förstå kunden. För att på bästa sätt och med enklaste ord beskriva det svåra ”varför”. Varför ska kunden vända sig till just dig och vad erbjuder du som kunden inte kan få någon annanstans? Vet du inte det än? Låt oss prata om det.

Tove

Jag började bygga hemsidor 1998. Då i Front Page. Jag drev min första web shop senare samma år. Det har så att säga runnit en del vatten under broarna sedan dess. Och medan vattnet har slitit på broarna så har jag drivit butik, sålt utbildningar, roat mig som informationsansvarig på ICA under en massa år, drivit eget, varit marknadsansvarig i konsultvärlden och ansvarat för digitala kanalerna hos Mälardalens största kommunala stadsnät. Och såklart haft roligt under tiden.