Loading...


ramsin.se – skapar säljande innehåll i dina digitala kanaler!

Lönsam kundservice i sociala medier

Det har länge varit känt att trafiken till många Facebook-sidor ökar på eftermiddagen för att toppa på kvällen. Därför behöver företag planera för att bemanna sina konton även efter klockan 17. Hur gör ert företag

By | augusti 22nd, 2016|Categories: Uncategorized|Kommentarer inaktiverade för Lönsam kundservice i sociala medier

Affärsidé: spela Pokemon Go – åt andra!

Åh vad jag önskar att jag kommit på det här! Tänk att promenera hela dagarna, och ta betalt för det. Bra tänkt där killar! Läs mer HÄR (Länk till Driva Eget) om Jacob och Anders galna

By | augusti 12th, 2016|Categories: Läst på nätet|Kommentarer inaktiverade för Affärsidé: spela Pokemon Go – åt andra!

Tänk på det här när du annonserar på Facebook!

Sajten Driva Eget listar bra tips för dig som vill annonsera på Facebook! Läs alla tipsen HÄR!

By | juni 10th, 2016|Categories: Läst på nätet|Kommentarer inaktiverade för Tänk på det här när du annonserar på Facebook!

15 saker du kan göra för att marknadsföra dig!

Driva Eget skriver otroligt många bra saker för dig som egenföretagare. Här får du 15 tips på saker du kan göra för att marknadsföra dig. Pricka av dem innan du säger att det inte händer något!

By | mars 2nd, 2016|Categories: Läst på nätet|0 Comments

Andra skriver så mycket bra!

Helst hade jag velat vara författaren själv, men andra skriver så mycket bra att jag gärna tipsar och delar.

By | mars 1st, 2016|Categories: Tycker jag, Uncategorized|0 Comments

Brillianta annonser

Följer du Brilliant Ads på LinkedIn? Det borde du. Så bra! Här hittar du dem: LÄNK

By | mars 1st, 2016|Categories: Läst på nätet|0 Comments

ramsin.se

Jag brukar försöka beskriva det i en förkortad mening som låter så här: ”Jag skapar säljande innehåll i digitala kanaler”. Dvs jag försöker först av allt förstå budskapet, sedan vill jag förstå kunden. För att på bästa sätt och med enklaste ord beskriva det svåra ”varför”. Varför ska kunden vända sig till just dig och vad erbjuder du som kunden inte kan få någon annanstans? Vet du inte det än? Låt oss prata om det.

Tove

Jag började bygga hemsidor 1998. Då i Front Page. Jag drev min första web shop senare samma år. Det har så att säga runnit en del vatten under broarna sedan dess. Och medan vattnet har slitit på broarna så har jag drivit butik, sålt utbildningar, roat mig som informationsansvarig på ICA under en massa år, drivit eget, varit marknadsansvarig i konsultvärlden och ansvarat för digitala kanalerna hos Mälardalens största kommunala stadsnät. Och såklart haft roligt under tiden.